Baka, baka liten kaka...

Så där! Nu har jag bakat mumsiga kladdkaksmuffin som väntar på att svalna! (- Varför jag vet att dom är "mumsiga"? Jo, för att jag har bakat dom förr!) Skit go'a är dom! Hoppas att dom blev lika kladdiga som sist...
Fast jag tror inte det för dom fick gå precis 10 min för jag diskade undan allt...
Aja, om ni blev baksugna så hittar ni receptet nedanför!

Recept:

Ingredienser:

  • 2 ägg
  • 2 ½ dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 4 msk kakao
  • ½ tsk bakpulver
  • 2 dl vetemjöl
  • 100 g smält smör eller margarin

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.

Smält matfettet i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.

Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.

Klicka ut smeten i bakformarna.

 Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.

 Lägg en handduk över muffinsarna när de svalnat så blir de inte hårda



Fan oxå!! Det går inte att ladda upp bild -.-

Sandra

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback