Scones!

Tja alla morgon "pigga" där ute!
I dag vaknade jag 6.15! OME!! Men då började jag läsa. Vaknade nog av att det regna...till slut bara öste det ner. Iaf så gick jag upp och åt frukost med mamma och spelade 31. Sen så hade vi bara hårt bröd så då började jag baka scons :D gött.







Ser det inte gott ut?

Om ni blir sugna så har ni receptet här:

Du behöver:              Ugn: 250°C

8-9 dl vetemjöl

½ tsk salt

100g smör eller margarin

4 tsk bakpulver

4 dl mjölk


Gör så här:

Blanda mjöl, salt och bakpulver i en stor bunke. Blanda väl. Tärna smöret/margarinet och blanda så snabbt du kan så att alla smör klummpar. Tillsätt mjölken. Om degen blir allt för kletig tillsätt mer mjöl. Dela upp degen i tre kakor på ett bakplåtspapper och forma dom lite. Skär som ett kors i alla bröd och nagga med en gaffel.
Grädda i mitten i 10-12 min på 250°C 
Servera med din favvo sylt, mermelad eller smör!


Sandra

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback